tisdag 20 maj 2008

Träff 22 Katrineholm maj 2008

Så var det dags för den stora cykelhelgen i Katrineholm... Ösregn... Men vi var glada ändå!
Efter diverse förseningar på både väg och tåg var vi till slut samlade hos Åsa, Plutten och Maja (gullunge!!!!). Fredagskvällen bjöd på god mat och VITT vin... crazy!




På lördag förmiddag (när vi väl fått upp Annika :-D) ekiperade vi våra lånecyklar och gav oss iväg. Eftersom jag inte har någon undervattenskamera så får jag nöja mig med att lägga in en bild på kartan som vi följde.

















Från Katrineholm City, via St. Djulö, Djulökvarn, Genne (?) och till sist Krämbol-stugan (sjukt roligt namn). Vi hade förstås ännu vidlyftigare planer, men vädret höll oss fjättrade i Krämbol-stugan i några timmar... det var bland annat årets första åska, överrunna hängrännor och riktigt tokregn! Vilken himla TUR att vi fått tips om stugan, att den var öppen och att det lättade upp lite på eftermiddagen. Fast i ärlighetens namn hade vi helt ok väder fram till det att grillen var redo att lassa på korv... jösses vad gott det var med pinnbröd, det var eoner sen för mig i alla fall.
Efter att ha cyklat raka spåret hem fick vi värsta VIP-behandlingen i sporthallen och hade en varm bastu som väntade på oss där!!! TACK Pluttens kompisar!!!

En himelskt god italiensk temamiddag senare var var det dags att spela "spel". Annika hade med sig författarkortleken (se mer på http://www.forfattarkortleken.se/) som avslöjade stora talanger i gänget, sen var det dags att spela om våra relationer. HELT GALET kul, men jag tror att spelet kommer bäst till sin rätt i GODA vänners lag, att spela med mina arbetskollegor skulle nog inte varit lika givande!!!
Söndagen fördrevs med diverse avlämningar till stationen och en lång promenad till slottet vid St. Djulö, mysigt fik som kan rekommenderas.

Inga kommentarer: